Calendar Evenimente

<< aug. 2020 >>
lmmjvsd
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Mod de abordare

Pentru a deveni un proiect de succes, o sesiune de training necesita o analiza si planificare in detaliu, executia livrarii la un inalt nivel de calitate si, in final, evaluarea rezultatelor. Toate aceste lucruri au o importanta majora, deoarece instruirea este menita sa aiba un impact benefic asupra organizatiei, individului si echipei din care acesta face parte.

Cei 10 pasi care vor fi prezentati in continuare vor explica modul complet de abordare a unei sesiuni de training, croita pe nevoile specifice ale organizatiei clientului:

  1. Evaluarea necesitatii cursului are ca scop determinarea si analiza nevoilor de instruire a indivizilor, a gradului in care cursul va satisface aceste nevoi si a modului in care, dupa curs, va fi masurat succesul acestuia;
  2. Obtinerea sprijinului sponsorului in ceea ce priveste modul in care organizatia ii va sprijini pe participanti sa aplice in munca lor cele invatate la curs;
  3. Stabilirea continutului cursului, astfel incat obiectivele lui sa fie indeplinite corespunzator;
  4. Discutia cu participantii, inaintea cursului, initiata si condusa de seful acestora; scopul ei este sa le explice rolul cursului in dezvoltarea lor si asteptarile organizatiei privind munca si comportamentul lor, ca urmare a participarii la curs;
  5. Definitivarea continutului si a metodelor de livrare, astfel incat intregul program (agenda, prezentari, exercitii si sesiuni practice, interactiunile cu participantii) sa fie conform cu obiectivele acestuia si cu specificul audientei;
  6. Sesiunile de livrare si evaluare a cunostintelor; in primul rand acestea furnizeaza volumul de cunostinte necesar si ajuta participantii sa exerseze si sa asimileze modul de utilizare a acestora in munca lor; in al doilea rand, atat pe parcursul unor subiecte cat si la anumite momente din ziua de curs, este testat gradul in care participantii au inteles cunostintele noi, furnizate;
  7. Planul de actiune care cuprinde domeniile cheie de imbunatatit, actiunile in acest sens si termenele de realizare, toate completate de participanti la finalul cursului;
  8. Discutia cu participantii, dupa curs; in cadrul ei participantii explica pe scurt sefului ce au facut la curs, planul lor de actiune si stabilesc gradul de implicare a fiecarei parti in realizarea lui;
  9. Intalnirile de clarificare, la care participa persoana instruita si seful ei, sau trainer-ul, cu scopul de a afla preocuparile si nelamuririle cu privire la unele cunostinte de la curs si de a ajuta participantul sa si le clarifice;
  10. Sesiunile de dezvoltare ulterioara; acestea trebuiesc conduse in mod regulat de catre seful direct si au ca scop perfectionarea continua a abilitatilor persoanei instruite.

Durata modulelor si modul in care ele vor fi combinate pentru a forma un curs, sau o serie de cursuri, sunt stabilite in functie de amploarea si urgenta nevoilor de instruire a participantilor. De asemenea, nivelul de detaliu si adaptarea subiectelor teoretice si practice la specificul muncii participantilor sunt extrem de importante atunci cand vorbim de crearea unui curs.

Pentru fiecare modul sunt definite obiective clare si concise care explica audientei ce anume va deveni capabila sa faca pana la finalul modulului respectiv. Formularea obiectivelor trebuie sa ofere posibilitatea participantilor sa evalueze gradul de indeplinire a lor.